Az integrlt cigny oktatsrl..
„Oktats, foglalkoztats, lakhats.” Ez az j „Szenthromsg” a cignysg azon lumpen rtegeinek felemelkedsre, amely rteg miatt pldul a Kuruc.info ltal is tbbszr linkelt LIFE-fle weboldal / (kzpnzlenyl) szervezet egyltaln ltezik.
Akkor nzzk elszr is az oktats tmakrt. Abban minden kutat egyetrt, hogy a teljes mrtkben lumpenializldott, csaldi ptlkra s seglyekre alapozott letvitel cigny csaldokbl kikerl gyermekek iszony hendikeppel indulnak az oktatsban. Ezt egybknt a nem szakrtk sem vonjk ktsgbe.
A kezdet: alapfelttel, hogy a szl egyltaln elvigye nap mint nap a gyereket az vodba. Hagyjuk az iskolt, az mg a tvoli jv! Teht megrkezik a cignygyerek az oviba, amely integrlt mdon mkdik.
Ez a gyerek olyan fokon ingerszegny krnyezetbl jn, hogy nem tud kommuniklni. Nemhogy magyarul nem tud, mshogy sem nagyon. Jobbik esetben koszos s bds, rosszabbik esetben lskdkkel is fertztt, magyarn bolhs s tetves. Ez a gyerek termszetesen nem tud „viselkedni”, otthon egyszeren azt ltja, hogy ha kell valami azt elveszik, az er a dominns, minden emberi viszonylatban. Otthon azt ltja, hogy a szexulis let nagyon sokszor teljesen nyltan trtnik, a n teljes mrtkben alrendelt szerep a fegyelem mg a vicc szintjn sem kvetelmny.
tlagos, htkznapi csaldokbl szrmaz gyerekekkel az vnk kivli is vrt pisilnek, amire a kiscsoportos v vgre ki tudjk alaktani a kvnatos csoport mkdst, magyarul, mire beszokatjk a gyerekeket a kzssgbe. Ha ez csak 2-3, a fentebb vzolt mdon „szocializlt” gyerekkel slyosbtva van, egszen rdekes eredmnyek szletnek. Hiszen az egyetlen clravezet mdszer, ha ezekre a gyerekekre eleve kln dajka van. Megfrszti, fregtelenti, tltzteti, megreggelizteti mindegyiket. Utna kln vn van, aki elssorban megtantja beszlni, megtantja arra, hogy nem az erszak a trsadalmilag elfogadott eszkz a vgyaink kielgtsre, megtantja arra, hogy nem tapizzuk a kislnyokat se meg az vnnit se, nem esznk bele ms tnyrjba, hogyan hasznljuk a wc-t, hogy elszr csak elfogadja, ksbb ignyelje nmagtl is a tisztasgot s a rendet, meg ilyen, a nagy tbbsg szmra termszetesnek mondhat tudomnyokra. De ez mr nem integrlt, mert olyan mrtk kln foglalkozst ignyel, ami levlasztja a tbbiekrl ket, radsul hossz idre. Ha ez az tvezet szakasz nincs, vagy nem ri el a kvnt eredmnyt, akkor a kvetkezek trtnnek, hla az integrlt oktatsnak:
Az tlagos gyerek szembesl azzal, hogy a cignygyerek ragad a kosztl, ha nincs szerencsje mg tett is kap tle. Szembesl azzal, hogy a higinia hinya fertz betegsgek forrsa, szembesl azzal, hogy ugyan nem rti, hogy mit akar tle, de akkora maflst kap mint a Mount Everest, s elveszik tle a kis traktort, szembesl azzal, hogy lerngatjk a bugyijt s tapizzk s meg akarjk ujjazni, szembesl azzal, amirl otthon a szlei folyamatosan azt mondjk, hogy nem szabad, nem helyes.
Ksznheten a gyereket sose ltott, „rasztal-pedaggusok”, a „jajj de gynyr az n lelkem” formtum szellemi maszturbtorok illuzrikus elkpzelseinek. Ugyanis a gyerekben menthetetlenl kialakul egy tapasztalat, ami ha nem egyezik a tantott verzival, ugyanaz a hatsa, mint a szocializmusban oktatott rengeteg hazugsgnak: kzrhely trgyv vlik. Igazn azok isszk meg a levt egybknt, akik elhiszik! k – brmifle olyan esemny kapcsn, ami a tanultakat nem tmasztja al, elvesztik maguk all a talajt. Ha ez folyamatknt s srn fordul el, olyan tudathasadsos llapot lesz belle, hogy ihaj, s a Jistennek nem lesz kpes a delikvens megfogalmazni, hogy az ltala tanult dolgok kzl mi a helytll s mi a bld. Vagy ismt hazugsgokba knyszerl, ami megint csak nem igazn j.
s mg mindig annl az alapnl tartunk, hogy a szl nap mint nap elviszi az oviba. Nem vizsgltuk annak a dilemmnak a hatst, hogy naponta haza is viszi, hogy htvge, hogy nnepnap, hogy, hogy, hogy. Nem vizsgltuk, hogy a szerencstlen cignygyereket otthon mennyire verik bucira, ha frdvizet kr? Mi trtnik, ha panaszkodna a tetre, mi trtnne, ha azt mondan az apjnak/btyjnak, hogy legalbb vonuljon mr flre, ha szexelni akar?
s arrl mr ne is beszljnk, hogy eddig csak s kizrlag a cigny gyermekek szempontjbl, annak alrendelve mindent s mindenkit vizsgltuk a krdst. Nagyon nagy merszsg, ha megkockztatom, hogy ez teljessggel elfogadhatatlan hozzlls?
Senki nem hajland beldozni a gyereke lett, jvjt rzsaszn, kds, marihuns lmodozknak.
s mg csak most rtnk el a „Szenthromsg” els fogalmnak a kapujba. Mert ezek utn jhet csak az iskola.
Az iskola
Oktatni kellene. Azokat a gyerekeket, akiknek zme maximum egy vet volt beratva az vodba, a ktelez iskola elkszt vet! Jrni ugyan nem jrt csak nagyon ritkn, hiszen az elzekben vzoltak miatt sok sikerlmny nem rhette a gyereket, a szlt teht nagyon nem molesztlhatta azzal, hogy „de n integrldni akarok!!” A szl a mr szintn vzoltak miatt nem is nagyon akarja, hogy az gyerekt „integrljk”. A szl egyetlen dolgot akar: csaldi ptlkot s seglyt. Szmtalanszor le lett rva itt is: Aki akart, aki akar, az eltt nyitva az t.
ltalnos iskolba lptnk, meg kellene tanulni rni, olvasni, szmolni. Na j, j, de nem beszlnk magyarul! St, a mr lertak alapjn alig-alig beszlnk! Pedaggus brmennyire igyekszik, brmekkora plusz munkra hajland, kptelen thidalni a vgyak s a lehetsgek kztt ttong szakadkot. Vagy az tlagos csaldbl szrmaz gyerek is tk buta marad, vagy a cignygyerek nem jut el az A betig. Ismt az integrlt oktats ktelezettsgnek ksznheten egy 10%-os cigny rszarny osztlynak gyakorlatilag a 90 %-a htrnyban lvnek tekinthet! Csak az otthonrl a legkomolyabb nevelst magukkal hoz s legbiztosabb tuds httrrel felvrtezett gyerekek azok, akik nem lettek ezzel rk letkre tnkre tve! Hiszen minden pedaggiai kpzst nyjt felsfokn tantjk, hogy ha a gyereket nem tudod lektni, fegyelmezetlenn vlik. Hatvnyozottan rvnyes abban az esetben, ha soha nem is volt fegyelmezett, s az ra 1. percben „elvesztette a fonalat.” Hatvnyozottan rvnyes ez akkor, ha egy erszakos viselkedsmintkon felnv gyerekkel szemben a pedaggusnak nincs fegyelmez eszkze. Azt is tantjk, hogy a gyerek kmletlen kritikus. Ha az a gyerek, aki egybknt hajlamos lenne szt fogadni, azt ltja, hogy a tant nem tud mit kezdeni a renitens cignygyerekkel - ha jra s jra rszl, hogy viselkedjen mg vlaszt is kap olyan formban, hogy „kapd be a faszom bds kurva!” -, vajon mennyire induklja a gyerekben azt, hogy neki mgiscsak oda kellene figyelni, mgiscsak teljesteni kellene, mgse kne az rn mst csinlni, meg egyebek? Az a teljes mrtkben idiotisztikus tlet (a jelenlegi gyakorlat) meg, hogy 4. osztlyig nem lehet buktatni, teht osztlyismtlsre ktelezni, az meg a cscs, ugyanis a legteljesebb mrtkben megakadlyozza, hogy a cignygyerek legalbb rni, olvasni megtanuljon! Teht gy ktelezem iskolba jrsra, hogy megakadlyozom azt, hogy az alapot, az rni-olvasni-szmolni tudst megtanulja. Ugyanis 4., 5., 6. osztly, s azutn, mr teljesen msrl szl az iskola. Errl az els 4 osztly szlna, amibl rtelmetlen tovbblpni, ha nincs meg az alap. Ha biztos olvass tuds birtokba kerl egy ember, mr van eslye valamire. Addig semmire. Akkor sem, ha ez nem tetszik. s a sokak ltal csak „szplelkeknek” nevezett bagzs az, akik ezt a lehetsget valjban elveszik a cignygyerektl!! Beleknyszertik egy olyan helyzetbe, amibl nem tud jl kijnni. Beleknyszertik egy csom olyan konfliktusba, amelynek a valdi okrl nincs fogalma! A gyerek iszonyatosan kritikus. Ha bds vagy, megmondja. Ha tetves vagy, megmondja. Ha utl, megmondja. s ennek kze nincs a rasszizmushoz! Csak arra nevelem, hogy mondjon igazat. Ha terrorizlod, elbb-utbb kibukik. Teht az egsz „integrlt oktats” egy humbug, egy minden, tapasztalatbl ered tudsnak ellentmond agyrm, s mindenkinek, akire r van knyszertve, csak rt. |